CARNAVAL OP DE ANTILLEN - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Steffie Hermans - WaarBenJij.nu CARNAVAL OP DE ANTILLEN - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Steffie Hermans - WaarBenJij.nu

CARNAVAL OP DE ANTILLEN

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Steffie

15 Februari 2010 | Nederland, Amsterdam

Inmiddels ben ik al weer meer dan 3 weken van huis, weer tijd voor een update dus! Het is hier nu 03.40 uur. Wat een gek zul je denken, maar ik zit aan de radio gekluisterd om de Metworst live te volgen! Helaas is er nog niet bar veel aan de hand in ’t Vortums Veld volgens de Blos. Toch zou ik nou dolgraag met knikkende knieën(van de kou en van de zenuwen) bij de wei staan, maar een retourtje is me net iets te duur.

Hier vieren ze ook carnaval, maar dat is totaal niet vergelijkbaar met Nederland. Van vrijdag tot en met dinsdag zijn er 4 grote optochten in Otrabanda. Het parcours is helemaal volgebouwd met stands(meestal met verdieping) van mensen die een stukje gehuurd hebben. Maar toch moet je ruim 4 uur voor de optocht begint aanwezig zijn. Hier gaat niet iedereen verkleed, alleen de mensen die mee doen aan de optocht. En dan niet verkleed als een piraat of als een tijger, maar in de prachtigste kostuums in alle kleuren van de regenboog. Elke groep in de optocht heeft zijn eigen salsa-achtige muziekje bij, met een ongelooflijk volume. De optocht is één en al dans, ook door de toeschouwers.
Hier hebben we twee jongens leren kennen die hier op vakantie zijn, zij hadden weer connecties met mensen met een stand. Dus vrijdag om 6 uur stonden hier ineens twee witte, luxe pick-ups voor de deur. Met ongeveer 20 meiden zijn we erin gesprongen om richting de stand te rijden. Zo hebben we alles van dichtbij kunnen volgen. Overal staan ook kraampjes met heerlijk Antilliaans en Surinaams eten. Vrijdag was de teenager parade. Achter elke kar met muziek stond dan een Miss. Daarachter kwam dan weer een heel gevolg.
Gister zijn we weer met de pick-ups naar de optocht gegaan, deze was overdag. We hebben ons kapot gezweet! Maar het was zeker de moeite waard!
Daarna hebben we een heerlijke nachtduik genomen bij Moon(een zwembad aan zee). Daarna heb ik nog even proberen te slapen, want ja om 03.00 uur ging mijn wekker, klaar om voor mijn broer te duimen!

Met mijn stage begin ik al weer aan de derde week, op dit moment werk ik op een bouwplaats aan zee.
Naast mijn stage is het elke avond weer feest. Het is altijd gezellig op de patio en er is altijd wel ergens een feestje. We hebben hier dan ook geen tv, maar die mis ik ook niet! Helaas had ik afgelopen week een fikse keelontsteking te pakken, maar het gaat nu weer een stuk beter.

Ook begin ik al een tintje te ontwikkelen, maar dat mag ook wel na drie weken.

Ik ga me nu weer focussen op de Metworst!

Voor foto’s kun je kijken op mijn hyves, ik zal binnenkort weer nieuwe foto’s op mijn hyves zetten!


  • 16 Februari 2010 - 18:13

    Mc:

    Super leuk, kippetje!!!
    Je zag er goed uit op de cam zaterdagavond! En ik heb je wel gemist met de carnaval :(

    Kuss

  • 16 Februari 2010 - 18:13

    Mc:

    Super leuk, kippetje!!!
    Je zag er goed uit op de cam zaterdagavond! En ik heb je wel gemist met de carnaval :(

    Kuss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Maart 2010

Chillen op de Antillen

15 Februari 2010

CARNAVAL OP DE ANTILLEN

31 Januari 2010

DANCING IN THE RAIN

26 Januari 2010

Het begin...

18 Januari 2010

Aftellen...
Steffie

Actief sinds 21 Dec. 2009
Verslag gelezen: 78
Totaal aantal bezoekers 3619

Voorgaande reizen:

22 Januari 2010 - 10 Juli 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: